Esti Kornél

"Száz évig, míg a testem megtörik, szeretnék élni, élni örökig."

Utolsó kommentek

HTML

Hajnali gondolat

2010.01.29. 04:08 | Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa | 4 komment

Csupán pár mondat: kevés megrázóbb és szebb életigenlést olvastam eddig, mint ami Szabó Lőrincé volt halála előtt nem sokkal. A több betegségben is szenvedő költőt végülis egyre súlyosabbá váló tüdőrákja vitte el az élők sorából. Utolsó napjaiban sorozatos tüdőcsapolásokat kellett rajta végezni a tüdejében felgyűlt vizenyő miatt, és az utolsó ilyen beavatkozás alkalmával mondta az egyik ápoló a kezelőorvosnak a következőket: "Érdemes még ezért a negyedóráért?"

Ekkor hangzottak el Szabó utolsó szavai, amiket csukott szemekkel, arca egy rezdülése nélkül mondott: "Aki még egy negyedórát tud adni, adja meg." Nektek mi volt a legszebb, legmegrázóbb utolsó mondat vagy szavak, amelyekről tudtok?

Címkék: elmélkedés

A bejegyzés trackback címe:

https://estikornel.blog.hu/api/trackback/id/tr411711586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

LadyCarambole · http://kigondoltam.blog.hu 2010.03.03. 17:28:16

Nagyapám hosszú betegség után került kórházba: meghalni ment. Nem is csináltak vele semmit, 88 éves volt, csak telenyomták morfinnal, és várták mikor értesíthetik a családot.
A halála elôtti nap estéjén voltam bent nála, de nem nagyon volt már magánál, delirált valahol a két világ határán, órái lehettek hátra max.
Volt egy tiszta pillanata, amikor felnézett. Láttam a szemén, hogy megismer, és azt kérdezte:
- Drágaságom, sokáig tart még?
Èn meg mosolyogva odahajoltam, megsimogattam az arcát és azt mondtam, hogy már nem.
Erre megnyugodott, és elszundikált. Valamikor hajnalban halt meg.
Most is mosolygok, ha ez eszembe jut.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.03. 22:50:52

@Lady Carambole: Ez nagyon szép és szomorú, köszönöm hogy megosztottad velem! Bár mondhatnám, hogy nem volt hasonlóban részem.

Panther_V · http://kigondoltam.blog.hu 2010.03.04. 00:12:31

Nagyapámhoz jártam be a kórházba. 88 éves volt., állapota a Lady által leírt. 2 naponta mentem, s megborotváltam. Egyik alkalommal elutazni készültem születésnapomon (az övé 4 nappal késôbb volt). s nem isteni, hanem barátnôi sugallatra bementem. Azt mondta: köszönöm, hogy itt vagy, de már nem kell többet borotválnod. Azon az éjjel elment.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.03.04. 02:00:01

@Panther_V: Szívszorító, hogy néha hogy érzik emberek a végállomást.
Kedvesem nagyapja volt az Irgalmasoknál, mindennap látogattuk, és az egyik nap már elég késő délután volt, úgy gondolta kedvesem, már csak holnap nézzünk be. Rábeszéltem, hogy minden nap becsülendő, ezért mindenképpen tegyük tiszteletünket. Nem nagyon tudott már beszélni, a folyamatos oxigén, amit csövön kapott hogy tudjon lélegezni legyengítette a hangszálait, de tökéletesen magánál volt és nagyon örült nekünk. Azt értettem, hogy mondja, köszöni a sok látogatást, holnap is jöjjünk. Másnap délután hívták a családot, hogy nem ébredt fel.
süti beállítások módosítása